torsdag 13 maj 2010

Helena tipsar

Det är skönt med en söndag mitt i veckan då och då. I morse trodde jag att det var städdag ute på gatan där vi parkerar vår bil. Jag kastar mig ut hastigt och lustigt för att flytta på bilen, men får problem med att hitta en parkering där man får stå. Då bestämmer jag mig för att åka till affären och köpa lyxfrukost istället. Väl i butiken kommer jag på att jag varken kammat håret eller borstat tänderna. Vid kaffeautomaten står ett par killar och fnissar, jag får för mig att det är åt mig och tittar snabbt åt ett annat håll. Jag plockar åt mig apelsinjuice, bake-off bröd, ost och lyxig yoghurt. När jag ska betala är det nära att jag tar livet av kassörskan med min dödliga andedräkt, men hon överlevde som tur är. När jag kommer hem är både kaffet och äggen kokta och hela familjen avnjuter en underbar frukost tillsammans. Mitt första tips är således: unna dig en lyxig frukost då och då. En bättre start på dagen kan man inte få!

Mitt andra tips är att läsa det söta lilla webmagasinet Le Parfait. Än så länge har tre nummer kommit ut och de har alla innehållit fina bilder och läckra recept. Bra som inspiration!

Jag har ett tips till och det är att gå in här och kika på den underbara blåbärspajen som Sanna har gjort. När du väl är inne på bloggen är det en bra idé att kika på alla fina bilder och underbara recept som finns där. Ett lingon är en av mina favoritbloggar.

Nu har min underbara man satt sig bredvid mig i soffan och med sig hade han en skål med godis och två glas vin. Så nu ska jag mysa med honom och tackar därmed för mig. Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: