måndag 4 oktober 2010

Enkelt tilltugg



Idag är matbloggarna fulla av kanelbullar, men inte den här. Jag hade gärna bakat egna bullar men jag har svårt att få tiden att räcka till just nu. Inte ens frostingen, som jag skrev om igår, har jag hunnit med att göra, så nu ligger muffinsen i frysen och väntar på bättre tider.

Måndagar har blivit extra hektiska sedan jag och E började träna Capoeira. Direkt efter jobbet/skolan rusar vi iväg till träningen och har väldigt roligt tillsammans med en massa andra familjer. Idag kom jag och E hem till en underbar tacomiddag som resten av familjen lagat till medan vi tränade. Det var det bästa idag!

Nu vill jag passa på att tipsa om en enkelt tilltugg som jag har uppfunnit alldeles själv. Kanske inget man bjuder på när man ska ha finmiddag, men de duger fint om några kompisar kommer över på spontanbesök.



Bred en klick crème fraiche på ett nachochips. Lägg på ett par skivor cocktailtomat och strö över lite finhackad rödlök. Dra eventuellt ett varv med svartpepparkvarnen över härligheten också. Klart!

Överraskande gott i all sin enkelhet och variationsmöjligheterna är naturligtvis oändliga!

3 kommentarer:

Erika - Bakglädje sa...

Det blev inga kanelbullar hos mig heller. Måste fråga vad Capoeira är för något? Det har jag aldrig hört talas om.

Helena mitt i smeten sa...

Capoeira är en brasiliansk kampsport med inslag av dans och akrobatik. Jättekul att både titta på och att utöva (men själv är jag verkligen nybörjare!)

Anonym sa...

Smakar bra, vad heter kocken??? Bra gjort tack för allt